Hoe stel ik mijn e-mail in Outlook?

Met behulp van onderstaand stappenplan kun je je e-mailadres instellen in Outlook 365 voor Windows en Mac.

Om van start te kunnen gaan, heb je enkel het wachtwoord nodig behorende bij je e-mailadres dat je wilt instellen. Ook goed om te weten: deze handleiding werkt alleen voor de met Microsoft 365 meegeleverde versie van Outlook, niet voor de outlook.com webversie.


1
 Outlook openen

Open Microsoft Outlook op je computer en ga vervolgens links bovenin naar Bestand.

Klik daarna achtereenvolgens twee keer op Accountinstellingen.



2
 e-mailaccount toevoegen

Er opent een venster. In de eerste tab (E-mail) klik je op Nieuw.

3
 account configureren

Vul je e-mailadres in en klik daaronder op Geavanceerde opties. Er klapt een optie uit.

Vink vervolgens aan: Ik wil mijn account handmatig instellen en klik op de knop Verbinding maken.

In het daaropvolgende scherm kies je voor de knop IMAP.

Er wordt gevraagd om je wachtwoord: vul dat hier nu in. Klik daarna op Verbinding maken.

Je account is nu toegevoegd aan Outlook.

Als het goed is, zie je nu onderstaand venster. Klik tenslotte op Gereed.

Mocht je ondanks deze handleiding alsnog tegen problemen aanlopen, kijk dan voor het stappenplan bij problemen met een e-mailacccount

Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op