Website niet meer bereikbaar?

Kan je website die bij Xolution gehost is, niet meer geladen worden? Dit kan meerdere oorzaken hebben. We nemen een aantal mogelijke oplossingen met je door.

Hieronder volgen een aantal stappen die kunnen helpen om de oorzaak te vinden en/of het probleem op te lossen. We vragen je om alle stappen langs te gaan, zodat we de meest bekende oorzaken kunnen uitsluiten. Mocht je contact met ons opnemen voor aanvullende ondersteuning, dan zullen we vragen welke stappen je al reeds genomen hebt.

1
 webadres laten checken

De eerste stap is het checken of je website alleen voor jouw offline is, of voor iedereen op internet. Dit kun je doen via ismijnwebsiteonline.nl of isitdownorjust.me

  • Geven deze diensten aan dat je website online is? Ga dan naar stap 2.
  • Krijg je de melding dat je website inderdaad offline lijkt? Kijk dan op de statuspagina van onze servers om te zien of er een storing bekend is. 

  • Via deze statuspagina (en ons Twitter-kanaal) kun je al onze updates volgen als er inderdaad een storing bekend is.

    2
     een ander netwerk proberen

    Het kan voorkomen dat er een blokkade ontstaan is tussen jouw apparaat en ons netwerk, bijvoorbeeld omdat je te vaak met verkeerde gegevens hebt proberen in te loggen. Dat kan ook ongemerkt gebeuren: wanneer je bijvoorbeeld een nieuw wachtwoord hebt aangemaakt en je op één van de apparaten die je gebruikt nog het oude wachtwoord hebt staan. Deze probeert daar automatisch mee in te loggen, wat de server ziet als een hackpoging.

    Gaf  stap 1 aan dat de website voor andere wel bereikbaar is, dan is de kans groot dat het IP-adres van je apparaat geen toegang krijgt tot onze server. Probeer dan nogmaals je website te openen, maar dan via een ander netwerk: bijvoorbeeld op je telefoon met 4G.

    Is je website via een ander netwerk wel bereikbaar? Dan zit je vaste IP-adres in onze firewall en moet deze weer vrijgegeven worden. Dit gebeurt normaliter automatisch binnen 30 tot 60 minuten. Zo niet, dan moeten wij dit handmatig voor je doen. Ga in dat geval naar de toolpagina van Xontrol en kopieer het IP-adres dat weergegeven wordt. Neem vervolgens contact op en vermeld daarbij:

    • Soort probleem dat je ervaart;
    • Jouw IP-adres;
    • Alternatief e-mailadres waarop we je kunnen bereiken.

    3
     ondersteuning vragen

    Kom je er met bovenstaande stappen niet uit? Neem dan contact met ons op. We bekijken samen wat de beste oplossing is voor jouw probleem. Het kan zijn dat aanvullende ondersteuning nodig is. We geven altijd vooraf aan of er extra kosten aan verbonden zijn!

    Nog steeds hulp nodig? Neem contact met ons op Neem contact met ons op